Friday, November 20, 2009

Buat bidadari yang lembut hatinya

Buat bidadari yang lembut hatinya,
Aku tahu kalam ini akan kau baca kerana sudah jadi kebiasaanmu mengikuti perkembanganku dalam setiap sudut dan ruang. Bukan aku sengaja mahu biar kamu tertunggu. Tapi cuma ruang dan masa sahaja yang begitu cemburu.

Buat bidadari yang lembut hatinya,
Kita sama-sama tahu yang aku tidak pernah bermain dengan waktu. Tibanya musim haji buatku terburu-buru. Antara tugasan sebagai suami, daie dan penuntut ilmu. Kau tahu aku rindu. Kau mengerti jiwa dan hatiku. Namun apa dayaku..masa tak pernah lebih dari yang ditentu.

Buat bidadari yang lembut hatinya,
Aku cuba kotakan janji. Pada Allah, ibu dan isteri. Akan thabat dalam jalan ini. Akan sabar dalam masa dan hari. Akan jujur mencari rezeki. Kau isteriku yang berdikari. Bantulah aku untuk berdiri. Terus berdiri. Terus berdiri. Dalam safar meredah lautan ilmi, aku perlu bantuanmu wahai bidadari.

Buat bidadari yang lembut hatinya,
Aku faham rajuk dan tangismu. Sabarlah dan pohon bantuan dari Tuhanmu. Aku di sini tak pernah melupaimu. Moga ada manfaat kelak ku bawa pulang bila kita bertemu. Maafkan suamimu. Maafkanlah.. dan izinkanku bernaung dalam lembut hatimu.

2 comments:

dhuha sakeenah said...

[speechless] T_T

muhammad_alfateh said...

Teruslah meraih semangat ini.
Berbekalkan ia, anda menongkah arus deras hidup.

Moga ia diredai.

Tatkala itu tiada siapa yang dapat mengalahkan anda.

Selamat Hari Lahir ^_^